Publications
Drexl, A., Haase, K
Drexl, A., Haase, K. “Vorbeugende Instandhaltung und Eilaufträge in der Produktionsplanung”. Zeitschrift für Planung 9. (1998): S. 417-431.
Drexl, A., Haase, K., Kimms, A
Drexl, A., Haase, K., Kimms, A. “Losgrößen- und Ablaufplanung in PPS-Systemen auf der Basis randomisierter Opportunitätskosten”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 65. (1995): S. 267-285.
Förster, A., Haase, K., Tönnies, M
Förster, A., Haase, K., Tönnies, M. “Ein modellgestützter Ansatz zur mittelfristigen Produktions- und Ablaufplanung für eine Brauerei ”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 76 (12). (2006): S. 1255-1274.
Haase, K
Haase, K. “Retail Business Staff Scheduling under Complex Labor Regulations”. Manuskripte aus den Instituten für Betriebswirtschaftslehre 511. (1999): S. Version vom 30.11.2000.
Haase, K. “Scheduling of Hajjis Groups in Hajj 1427H”. Specialized Architectural, Engineering & Technical Reviewed Magazine 10. (2006): S. 70-75.
Haase, K. Discrete Location Planning. ITLS-WP-09-07. Sydney, Australien: Institute of Transport and Logistics Studies, The University of Sydney, 2009.
Haase, K. “Capacitated Lot-Sizing with Sequence Dependent Setup Costs”. OR Spektrum 18. (1996): S. 51-59.
Haase, K. “Deckungsbeitragsorientierte Verkaufsgebietseinteilung und Standortplanung für Außendienstmitarbeiter”. Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 49. (1997): S. 887-891.
Haase, K., Hoppe, M
Haase, K., Hoppe, M. “Standortplanung unter Wettbewerb - Teil 1: Grundlagen”. 10 (2). (2008): S. 1-53.
Haase, K., Hoppe, M., Müller, S
Haase, K., Hoppe, M., Müller, S. “Rückbau von Filialnetzen unter Konkurrenzbedingungen - am Beispiel innerstädtischer Paketshops ”. Handel und Verkehr, Mobilität und Konsum, Studien zur Mobilitäts- und Verkehrsforschung . Hg. Achen, M., Böhmer, J., Gather, M., Pez, P . 19. TU Dresden: 2008, S. 167-184.
Haase, K., Kimms, A
Haase, K., Kimms, A. “Lot Sizing and Scheduling with Sequence Dependent Setup Costs and Times and Efficient Rescheduling Opportunities”. International Journal of Production Economics 66. (2000): S. 159-169.
Haase, K., Klier, M., Burchert, M
Haase, K., Klier, M., Burchert, M. “Check-in-Automaten - Akzeptanz und Auswirkungen auf den personalbedienten Check-in”. Aviation Management 1. (2007): S. 145-164.
Haase, K., Koch, M
Haase, K., Koch, M. “Modellbasierte Schichtplanung am Beispiel eines Dienstleistungsunternehmens”. WiSt-Wirtschaftswissenschaftliches Studium 41 (3). (2012): S. 127-133.
Haase, K., Kohlmorgen, U
Haase, K., Kohlmorgen, U. “Parallel Genetic Algorithm for the Capacitated Lot-Sizing Problem”. Operations Research Proceedings 1995. Hg. Kleinschmidt, P. et al. 1996, S. 370-375.
Haase, K., Latteier, J
Haase, K., Latteier, J. “Deckungsbeitragsorientierte Lehrgangsplanung bei der Lufthansa Technical Training GmbH”. OR Spektrum 20. (1998): S. 135-142.
Haase, K., Latteier, J., Schirmer, A
Haase, K., Latteier, J., Schirmer, A. “The Course Scheduling Problem at Lufthansa Technical Training”. European Journal of Operational Research 110. (1998): S. 441-456.
Haase, K., Müller, S., Hoppe, M
Haase, K., Müller, S., Hoppe, M. “ Kunden beeinflussen die betriebliche Standortplanung - Neue Ansätze zur Berücksichtigung empirisch ermittelter Auswahlentscheidungen”. Wissenschaftliche Zeitschrift der TU Dresden - Logistik 58 (1-2). (2009): S. 27-32.
Haase, K.; Hoppe, M
Klier, M., Haase, K
Klier, M., Haase, K. “Line Optimization in Public Transport Systems ”. Operations Research Proceedings 2007 . Hg. Kalcsics, J., Nickel, S . Berlin, Heidelberg: Springer, 2008, S. 473-478. https://doi.org/10.1007/978-3-540-77903-2_73
Kohlmorgen, U., Schmeck, H., Haase, K
Kohlmorgen, U., Schmeck, H., Haase, K. “Experiences with Fine-Grained Parallel Genetic Algorithms”. Annals of Operations Research 90. (1999): S. 203-319.
Müller, S., Haase, K., Seidel, F
Müller, S., Haase, K., Seidel, F. “Exposing Unobserved Spatial Similarity: Evidence from German School Choice Data”. Geographical Analysis 44 (1). (2012): S. 65-86.
Müller, S., Rode, J
Müller, S., Rode, J. “The adoption of photovoltaic systems in Wiesbaden”. Economics of Innovation and New Technology 22. (2013): S. 519-535.
Vetter, T., Haase, K
Vetter, T., Haase, K. “Alternative Bedienformen im ÖPNV - Akzeptanzstudie im Landkreis Saalkreis”. Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr 10 (1). (2008): S. 1-15.
Beyer, R. Müller, S., Haase, K
Beyer, R. Müller, S., Haase, K. “Evaluierung Sonderticket 4er-Karte mit Dresden-Pass”. Research Papers on Operations & Supply Chain Management 3. (2011): S. 1-20.Evaluierung Sonderticket 4er-Karte mit Dresden-Pass
Cors, T., Hoth, K., Tschöke, M., Fliedner, M., Haase, K., & Honekamp, W
Cors, T., Hoth, K., Tschöke, M., Fliedner, M., Haase, K., & Honekamp, W. “Simulative Workload Analysis of Police Forces”. Mobility in a Globalised World 2019. Hg. Jan Werner, Niels Biethahn, Reinhard Kolke, Eric Sucky, Wilfried Honekamp. Logistik und Supply Chain Management, 23. Bamberg: University of Bamberg Press, 2020, S. 7-15.
[ more ]
Dr. Sven Müller
Müller, S. Habilitationsschrift "Advanced Spatial Analytics Management"Advanced Spatial Analytics Management
[ more ]
Drexl, A., Haase, K
Drexl, A., Haase, K. “Fast Approximation Methods for Sales Force Deployment”. Management Science 45. (1999): S. 1307-1323.
Drexl, A., Haase, K. “Sequential-analysis Based Randomized-regret-methods for Lot-sizing and Scheduling”. Journal of the Operational Research Society 47. (1996): S. 251-265.
Drexl, A., Haase, K. “Proportional Lotsizing and Scheduling ”. International Journal of Production Economics 40. (1995): S. 73-87.
Förster, A., Haase, K
Förster, A., Haase, K. “Webbasierte Lehr- und Lerneinheit "Klausurtrainer"”. Proceedings of the Workshop on e-Learning 2009, HTWK, Studium: Flexibel organisieren & Interessant gestalten . Hg. Dötsch, V., Hering, K., Schaar, F . Leipzig: 2009, S. 139-151.
Friberg, C., Haase, K
Friberg, C., Haase, K. “An Exact Algorithm for the Vehicle and Crew Scheduling Problem”. Computer-Aided Transit Scheduling, Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems. Hg. Wilson, N.H.M. Lecture Notes in Economics and Mathematical Systems, 471. Berlin: Springer, 1999, S. 63-80.
Haase, K
Haase, K. “Sales Force Deployment by Mathematical Programming”. Manuskripte aus den Instituten für Betriebswirtschaftslehre 508. (1999)
Haase, K. “Modellgestützte Personaleinsatzplanung im Einzelhandel”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 69 (2). (1999): S. 233-243.
Haase, K. “Beschaffungs-Controlling - Kapitalwertorientierte Bestellmengenplanung bei Mengenrabatten und dynamischer Nachfrage”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 2. (2001): S. 19-30.
Haase, K. Lot-Sizing and Scheduling for Production Planning. Berlin: Springer, 1994.
Haase, K. Advanced Column Generation Techniques with Applications to Marketing, Retail, and Logistics Management,. Kiel: Springer, 2000.
Haase, K. “ Capacitated Lot-Sizing with Linked Production Quantities of Adjacent Periods”. Beyond Manufacturing Resource Planning (MRP II) - Advanced Models and Methods for Production Planning. Hg. Drexl, A., Kimms, A. Berlin: Springer, 1998, S. 127-146.
Haase, K. “Simulationsgestützte robuste Umlaufplanung”. Zeitschrift für Verkehrswissenschaft (2018): S. 4-13.
Haase, K., Al Abideen, H. Z., Al-Bosta, S., Kasper, M., Koch, M., Müller, S., Helbing, D
Haase, K., Al Abideen, H. Z., Al-Bosta, S., Kasper, M., Koch, M., Müller, S., Helbing, D. “Improving Pilgrim Safety During the Hajj: An Analytical and Operational Research Approach”. INFORMS Journal on Applied Analytics 46 (1). (2016): S. 74-90.Pilgrim Safety
[ more ]
Haase, K., Brandenburg, M., Jorga, S., Krüger, C
Haase, K., Brandenburg, M., Jorga, S., Krüger, C. “Kundenzuordnung und Rundreiseplanung im Außendienst”. OR Spektrum 23. (2001): S. 491-506.
Haase, K., Desaulniers, G., Desrosiers, J
Haase, K., Desaulniers, G., Desrosiers, J. “Simultaneous Vehicle and Crew Scheduling in Urban Mass Transit Systems”. Transportation Science 35 (3). (2001): S. 286-303.
Haase, K., Drexl, A
Haase, K., Drexl, A. “Capacitated Lot-Sizing with Linked Production Quantities of Adjacent Periods”. Operations Research 1993. Hg. Bachem, A. et al. Heidelberg: Physica, 1994, S. 212-215.
Haase, K., Göpfert, L
Haase, K., Göpfert, L. “Engpaßorientierte Fertigungssteuerung bei reihenfolgeabhängigen Rüstvorgängen in einem Unternehmen der Satz- und Drucktechnik”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 65. (1995): S. 1511-1526.
Haase, K., Hoppe, M
Haase, K., Hoppe, M. “ Standortplanung unter Wettbewerb - Teil 2: Integration diskreter Wahlentscheidungen”. 10 (3). (2008): S. 1-29.
Haase, K., Hoppe, M. “Transportnetzgestaltung für Paketdienstleister”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 78 (9). (2008): S. 857-874.
Haase, K., Kasper, M., Koch, M., Müller, S
Haase, K., Kasper, M., Koch, M., Müller, S. “A Pilgrim Scheduling Approach to Increase Safety During the Hajj”. Operations Research (2019): S. 376-406.
Haase, K., Knörr, L., Krohn, R., Müller, S., & Wagner, M.
Haase, K., Knörr, L., Krohn, R., Müller, S., & Wagner, M.. “Facility Location in the Public Sector”. (2019)
[ more ]
Haase, K., Kolisch, R
Haase, K., Kolisch, R. “LINGO”. OR Spektrum 19. (1997): S. 1-4.
Haase, K., Lange, K., Missong, M
Haase, K., Lange, K., Missong, M. “Designing the Dealer Network of a Motor-Car Producer”. Operations Research Proceedings 1999. Hg. Institut für Statistik und Ökonometrie. 123 (99). Kiel: Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, 1999
Haase, K., Latteier, J., Schirmer, A
Haase, K., Latteier, J., Schirmer, A. “Course Planning at Lufthansa Technical Training - Constructing More Profitable Schedules”. Interfaces 29 (5). (2000): S. 95-109.
Haase, K., Latteier, J., Schirmer, A. “Lehrgangsplanung bei der Lufthansa Technical Training GmbH”. OR News 2. (1998): S. 34-43.
Haase, K., Lütkepohl, H., Claessen, H., Moryson, M., Schneider, W
Haase, K., Lütkepohl, H., Claessen, H., Moryson, M., Schneider, W. “MulTi - A Menu-Driven GAUSS Program for Multiple Time Series Analysis”. (1992)
Haase, K., Müller, S
Haase, K., Müller, S. “Management of school locations allowing for free school choice”. Omega 41 (5). (2013): S. 847-855.
Haase, K., Müller, S. “Upper and lower bounds for the sales force deployment problem with explicit contiguity constraints”. European Journal of Operational Research 237 (2). (2014): S. 677-689.
Haase, K., Müller, S. “A comparison of linear reformulations for multinomial logit choice probabilities in facility location models”. European Journal of Operational Research 232 (3). (2014): S. 689-691.
Haase, K., Müller, S. “Insights in clients’ choice in preventive health care facility location planning”. OR Spectrum Vol. 37, Issue 1. (2014): S. 273-291.
Haase, K., Müller, S., Krohn, R., Hensher, D.
Haase, K., Müller, S., Krohn, R., Hensher, D.. “The maximum capture problem with flexible substitution patterns (Working Paper)”. (2016) Working Paper Maximum Capture
Haase, K., Pauli, M., Soniadis, G
Haase, K., Pauli, M., Soniadis, G. “Mehrstufige Kapazitäts- und Ablaufplanung in der Mini Factory Diode der Bosch GmbH in Reutlingen”. Automatisierungstechnik 52 (7). (2004): S. 321-327.
Haase, K., Salewski, F., Skiera, B
Haase, K., Salewski, F., Skiera, B. “Preisdifferenzierung bei Dienstleistungen am Beispiel von ''Call-by-Call''-Tarifen”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) 68 (10). (1998): S. 1053-1071.
Haase, K., Scheel, H., Sebastian, D
Haase, K., Scheel, H., Sebastian, D. “Hörsaalmanagement - Modell, Verfahren und Internetanwendung zur effizienten Vorlesungsplanerstellung”. Wirtschaftsinformatik 46 ( 2). (2004): S. 87-95.
Jütte, S., Albers, M., Thonemann, U. W., Haase, K
Jütte, S., Albers, M., Thonemann, U. W., Haase, K. “Optimizing Railway Crew Scheduling at DB Schenker”. Interfaces 41 (2). (2011): S. 109-122.
Kassens-Noor, E., Wilson, M. Huntoon, L., Müller, S., Maharaj, B
Kassens-Noor, E., Wilson, M. Huntoon, L., Müller, S., Maharaj, B. “Toward a mega-event legacy framework”. Leisure Studies 34 (6). (2015): S. 665-671.
[ more ]
Kéri, A., Haase, K.
Kéri, A., Haase, K.. “Vehicle and Crew Scheduling with Flexible Timetable”. Operations Research Proceedings 2006 (2006): S. 339-342.
[ more ]
Kéri, A., Haase, K.. “Simultaneous Vehicle and Crew Scheduling with Trip Shifting”. (2007): S. 467-472.
[ more ]
Klier, M. J., Haase, K
Klier, M. J., Haase, K . “Urban public transit network optimization with flexible demand”. OR Spectrum 37. (2014): S. 195-215.
Koch, M., Müller, S., Haase, K
Koch, M., Müller, S., Haase, K. “Mit mathematischer Planung zu mehr Sicherheit in Großveranstaltungen”. Mitteilungen der Deutschen Mathematiker Vereinigung 29 (3). (2021): S. 129-131.Sicherheit Großveranstaltungen (Hajj Mekka)
[ more ]
Korfmann, F., Müller, S., Ehlert, S., Haase, K
Korfmann, F., Müller, S., Ehlert, S., Haase, K. “Students’ perceptions, academic departments’ image, and major-choice in business administration studies—The example of Hamburg Business School”. Higher Education Quarterly (2020) Major choice
[ more ]
Krohn, R
Krohn, R. “The Mixed Integer Linear Product Line Design Problem (Working Paper)”. (2017) Working Paper Product Line Design
Krohn, R., Müller, S., Haase, K
Krohn, R., Müller, S., Haase, K, “Preventive Health Care Facility Location Planning Problem (Working Paper)”. 2016. Working Paper
Krohn, R., Müller, S., Haase, K. “Preventive healthcare facility location planning with quality-conscious clients ”. OR Spectrum 43. (2021): S. 59-87.Preventive healthcare facility location planning
Mickein, M., Koch, M., Haase, K
Mickein, M., Koch, M., Haase, K. “A Decision Support System for Brewery Production Planning at Feldschlösschen”. INFORMS Journal on Applied Analytics (2021) Brewery Production Planning
Mickein, M., Koch, M., Haase, K. “A Decision Support System for Brewery Production Planning at Feldschlösschen”. IFORS News 17, 3. (2022): S. 7-8.IFORS News
Mickein, M., Koch, M., Haase, K. “Optimisation keeps the beer flowing”. IMPACT Autumn 2022. (2022): S. 7-10.Optimisation keeps the beer flowing
Mickein, M., Koch, M., Haase, K. “Data-Driven Decision Making for Strategic Production Planning in a Brewing Company. In: Trautmann, N., Gnägi, M. (eds)”. (2022): S. 375–381.
[ more ]
Müller, S
Müller, S. “ Identifying Spatial Nonstationarity in German Regional Firm Start-Up Data”. Review of Regional Research 32 (2). (2012): S. 113-132.
Müller, S. “ Assessment of school closures in urban areas by simple accessibility measures”. Erdkunde 65 (4). (2011): S. 401-414.
Müller, S., Haase, K
Müller, S., Haase, K. “Local Revenue Response to Service Quality: Spatial Effects in Seasonal Ticket Revenue Data”. European Journal of Marketing 49 (9/10). (2015): S. 1391 - 1416.
Müller, S., Haase, K. “Customer segmentation in retail facility location planning”. Business Research 7 (2). (2014): S. 235-261.
Müller, S., Haase, K. “On the product portfolio planning problem with customer-engineering interaction”. Operations Research Letters 44 (3). (2016): S. 390-393.Product portfolio planning problem
[ more ]
Müller, S., Haase, K., Kless, S
Müller, S., Haase, K., Kless, S. “A Multiperiod School Location Planning Approach with Free School Choice”. Environment and Planning A 41 (12). (2009): S. 2929-2945.
Müller, S., Tscharaktschiew, S., Haase, K
Müller, S., Tscharaktschiew, S., Haase, K. “Travel-to-School Mode Choice Modelling and Patterns of School Choice in Urban Areas”. Journal of Transport Geography 16 (5). (2008): S. 342-357.
Müller, S., Wilhelm, P., Haase, K
Müller, S., Wilhelm, P., Haase, K. “Spatial dependencies and spatial drift in public transport seasonal ticket revenue data”. Journal of Retailing and Consumer Services 20. (2013): S. 334–348.
Nissen, R., Haase, K
Nissen, R., Haase, K. “Duty-Period-Based Network Model for Crew Rescheduling in European Airlines”. Journal of Scheduling 9 (3). (2006): S. 255-278.
Seidel, F
Seidel, F. “Synthetic Data Sets with Non-Constant Substitution Patterns for Fare Class Choice ”. Zeitschrift für Verkehrswissenschaft 85 (1). (2014): S. 32-55.
Seidel, F. “Modellierung der Schulwahl im Stadtgebiet von Dresden anhand von Discrete Choice-Modellen”. Beiträge zur Theorie und quantitativen Methodik in der Geographie. Hg. Thinh, N. X., Behnisch, M., Margraf, O. IÖR (57). 2011, S. 255-267.
Weber, L., Müller, S., Haase, K
Weber, L., Müller, S., Haase, K. “Pilgrims' Satisfaction with Metro Operations during Hajj”. Public Transport (2023) https://doi.org/10.1007/s12469-023-00323-w