Dr. Claudia Höck
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Teaching
Various courses in the field of marketing and business administration.
Academic background
Since April 2008 lecturer at the Institute of Marketing, Chair of Marketing & Branding, University of Hamburg
October 2002 to April 2008 Assistant Professor at the Institute for Industrial Management and Organization, University of Hamburg
December 1997 to September 2002 research assistant at the Institute for Industrial Management and Organization (Prof. Dr. Hansmann), PhD on the topic "Strategic Marketing of Online Media Products" in December 2001
Studied business mathematics at the University of Hamburg, graduating with a degree in business mathematics
Working experiences
January 1997 to November 1997 Management Consultant at C & L Unternehmensberatung, Hamburg
Publications
Ahrholdt, D./Höck, C./Ringle, C. M. (2011). The Consumption of Live Sporting Events: Satisfaction of Very Important Fans, INFORMS Marketing Science Conference 2011, Houston.
Höck, C./Ringle, C. M./Sarstedt, M. (2010). Management of Multi-Purpose Stadiums. Importance and Performance Measurement of Service Interfaces, in: International Journal of Services Technology and Management, S. 188-207.
Höck, C./Ringle, C. M. (2007). Kennzeichnung relevanter Wirkungsbereiche für die Zufriedenheit von Besuchern moderner Multifunktionsarenen - kausalanalytische Untersuchung und indexwerorientierte Ergebnisbeurteilung, in: Marketing ZFP, Nr. 3/2007, S. 181-193.
Höck, C./Höck, M./Ringle, C. M. (2007). Fußball-Arenen - PLS-Pfadanalyse zur Messung der Besucherzufriedenheit, in: Das Wirtschaftsstudium (WISU), 36. Jahrgang, Heft 12, S.1564-1570.
Höck, C./Barone, R. (2004): Conjoint-Analyse: Entwicklung der Teilnutzenwerte bei Variation der Eigenschaftszahl, Arbeitspapier Nr. 15, Institut für Industriebetriebslehre und Organisation, Universität Hamburg, Hamburg.
Barone, R./Förster, H./Höck, C. (2004). Conjoint-Analyse: Entwicklung der Teilnutzenwerte bei Variation der Eigenschaftszahl, in: Zeitschrift für Marktforschung und Marketing, Heft 4, April, S. 65-70.
Kröger, C. (2002). Strategisches Marketing von Online-Medienprodukten, Wiesbaden.
Kröger, C. (2002). Kommerzielle Nutzung des Internets in Medienunternehmen, in: Keuper, F. (Hrsg.), Electronic Business and Mobile Business - Ansätze, Konzepte und Geschäftsmodelle, Wiesbaden.
Hansmann, K.-W./Kröger, C. (2001). Environmental Management Policies: A Comparison of Reactive and Proactive Approaches, in: Sarkis, J. (ed.), Greener Manufacturing and Operations, S. 192-204, Greenleaf Publishing.
Hansmann, K.-W./Kröger, C. (2001). Proactive Environmental Management of Manufacturing Companies, in: Gupta, S. M. (ed.), Environmental Conscious Manufacturing, Proceedings of SPEI Vol. 4193, S. 135-144, Washington.